Jumaat, 3 Februari 2012

~FIKIRANKU PUSING~

Assalamualaikum.....

Hai...malam ni pon aku rase suram je....hati kurang tenang...jiwa xkeruan...fikiran celaru memikirkan kerja...bila aku akan dapat keje elok2....??..buntu aku bila fikir sume ni...pening kepala bile otak ligat mencari solusinya....aku nak keje sebab aku nak tolong mak ngan ayah aku....diorang pon bukan sihat sangat sekarang ni...sering sakit2...hati perempuan kan mudah tersentuh...bile tengok ibu bapa xhepy...aku sebagai anak lagi la stress je...tapi jangan salah sangka...hati lelaki pon senang tersentuh juga bila berbicara soal keluarge...lelaki lebih berat tanggungjawabnya berbanding wanita...aku sedar itu......

Umo aku sekarang pon dah 22...bukan muda remaja lagi tapi dah belia dah pon...dah masuk ke alam dewasa dah..dah boleh pikir mana baik mana buruk....dah boleh nilai mana keputusan yang harus di ambil dan di tolak....tapi aku buntu...aku perlukan seseorang untuk menemani aku di saat aku susah dan dalam keadaan getir kini....hemm...biasa la..waktu umo camni la kite mula rase yang kite perlukan seseorang disisi...bukan untuk melampiaskan perkara yang xbermoral atau xberfaedah...tapi untuk berkongsi rase dan cerita....

Jangan plak korang pikir aku ni dah menggatal nak kahwin plak...xpon...aku masih ingin mencari kepastian dalam hidupku...ingin mencari titk tolak dalam sebuah kehidupan...ingin membina empayar pernigaanku sendiri...impian yang dah lama aku kuburkan di hati iaitu untuk memulakan perniagaan...tapi...bilakah saat itu akan hadir untuk memberi sinar dalam roda hidupku...nak mulakan suatu perniagaan aku pasti kita harus mempunyai modal yang besar...dan di kala ini jugalah aku yakin aku tiada modal yang baik untuk berbisnis...

Aku semakin serabut...banyak yang harus aku fikir....walaupon aku hanya dirumah...xsemestinya aku hanya duduk bersahaja je....aku masih lagi meneruskan kerja berniagaku...dengan menjual kuih2,pizza,kek..khas untuk tempahan orang...tapi aku masih perlu belajar semua tu...aku masih perlu dalami ilmu perniagaan...jadi..bulan jun ni ada panggilan kedua untuk libatkan diri dalam IKBN....so..aku berhajat nak mohon IKBN dalam bidang pastri....aku harap aku dapat...hanya tu jela satu2nya cara untuk aku terjun ke bidang yang aku minat...permudahkan la rezki hambamu ini.....

Kini...aku mempunyai seorang teman lelaki yang kuanggap bisa membuat ku tenang...dia seorang lelaki yang bertanggungjawab kukira...aku mengenalinya melalui adiknye...teman lelaki yang ku bicarakan itu bukan kekasih tapi sahabat yang masih sedang ingin ku kenali hati budinya...seorang yang cool bagiku...same tujuan denganku..."xingin bercinta sebelum berkahwin"...statement ni membuat aku tersenyum sendirian...releven lagikah cara sebegitu dalam era kini????,....hemm..tapi aku yakin dengan ketentuan Allah bahawa...bercinta selepas kahwin adalah lebih indah...lebih bahagia...lebih romantis dan yang paling penting lebih diberkati Allah....

Sebenarnya aku takut untuk terjebak dengan lelaki..tapi rasanya xsalahkan andainya aku berkawan sahaja...awal2 lagi aku dah warning dia yang aku xnak dia tabur kate2 manis seperti pasangan2 couple kini...kerana bagiku...kate2 manis dari mulut lelaki adalah senjata untuk meruntuhkan keimanan bagi wanita...wanita berhati lembut...ia mudah "cair" bile ungkapan manis di ucapkan....dan dia bersetuju...alhamdulillah yang mampu ku lafazkan...dan tanpa kita sedari...berbalas SMS pon akan menimbulkan dosa...ye mungkin kate2 yang hadir berunsur cinta...perasaan..dan pelbagai lagi....xperlu aku ungkap pasti kalian lebih tahu kan....:-)....

Moga aku bisa mengenali keperibadianmu dengan lebih mendalam...ku harap persahabatan ini akan kekal....insyaAllah....moga setiap kate2 yang kita lafazkan tidak menyimpang ke arah maksiat.....moga kita dilindungi Allah...fikiranku mula menerawang kembali ke arah kerja...susahnya aku nak dapat keje...banyak dah aku mohon...last ni aku ada mohon jadi penyelia kat hospital swasta kat kluang...tapi masih lom ada jawapan yang positif....aku masih mengharap..."mengharap sesuatu yang xpasti"....satu ungkapan yang kucuri dari kakak saudaraku yang bernama Noor Khairiah.....

Bicara tentangnya ia membuat aku sebak dan bangga padanya...dia seorang yang xmudah putus asa...seringkali ujian datang dan pergi dalam kehidupannya....tapi..dia teguh menggalasnya...kalau aku...xtau la mampu ke x....hhuhu...dia seorang yang gigih dalam mencari rezeki....dia sedar bahawa dia anak yang sulung walaupon dia hanyalah seorang anak perempuan dalam kuarge....dia juga sedang bingung seperti ku...masih mencari keje yang elok dan kalau boleh ingin sekali merasai keja di bidang kerajaan...namun belum rezeki...sabar ye kak....

Baru2 ni dia mendapat panggilan kerje di utara...dia ingin sekali pergi...tapi hatinye berbelah bagi...ye aku faham...hanya keluarga yang bisa memahami keluarge sendiri....kan kak...??....huhuhu...aku turut tumpang gembira jika dia mendapat job tu...truskan usaha mu kak...kami sentiasa mendoakan kejayaanmu...aku juga yang terkontang kanting kat sini sorang2...kawan2 sume dah kat U...xlama lagi ada yang jadi cikgu la...jadi pegawai pertanian la..macam2 job yang best yang bakal mereka tempuh...untungnya....huhu...

Aku hanya mampu berharap dan cuba berusaha untuk menggapai ape yang aku inginkan...semoga tiap kerja yang aku lakukan mendapat keberkatan dariNYA......ku mengharapkan sesuatu yang positif dalam hidupku....moga diperkenankan....andai aku masih dalam lindunganMU....berikan aku sekali je kesempatan untuk aku buktikan bahawa aku juga boleh mencapai ape yang kumahukan....ya..moga2......:-)....sekian sahaja warkah tidak beralamat yang mampu ku coret untuk malam ini...moga kite sentiasa tenang dan bersyukur dengan segala yang diberi...........
Baby pon pandai stress cam aku...hehe

bercinta sesudah menikah adalah impianku...

setiap permasalahan...hanya padaNYA kita memohon...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan