Isnin, 30 Januari 2012

~PIZZA KU ALA2 PIZZA HUT~

Hai assalamualaikum w.b.t.....

Selamat malam sahabat...malam ni aku bukan nak share resepi tapi nak share gambar pizza yang sempat aku dan mama buat sebelum angah balik ke perlis semula...pizza ni ada la sikit ala2 pizza hut tapi masih jenama mai(aku)...hehehe...perasan!!...sebenarnya aku dah lama nak buat pizza gaya ni tapi aku xreti...so..bila aku dah tau..aku terus cuba....rupanya xsusah pon...aku je yang xreti nak cari maklumat cara nak buatnya..haha...ni la yang dikatakan "hendak seribu daya,xhendak seribu dalih"....kalau korang nak try,,try la..jangan asek nak beli je...buat la sendiri...baru puas hati walaupon ia xsecantik dan segebu pizza hut kat bandar tu...hehehe...

Oke...resepi dia sama je cam resepi pizza yang pernah aku update tempoh hari tu...korang ikut je.tapi kali ni korang kena buat sikit pengasingan...*telur,yis,garam dan gula perlu dibancuh terlebih dahulu bersama air suam yang xberapa nak suam...air tu macam dah nak sejuk tapi jangan sejuk sangat..suam tapi jangan suam sangat takut nanti tepungnya bentat...ada paham ka???...hehe...

Oke la...sebelum tu aku minta maaf sangat2 pada family pakteh sebab xdapat jamu pizza yang kami buat sebab pizza nya kami banyak bekalkan pada angah dan mama bawa keje...papa pon bawa pergi keje sekali...xpe2...ada masa nanti..kami buatkan untuk family pakteh ye....:-)...ha...kalau kak noli nak try sila la..memang sedap...hinga bawa ke mimpi..haha gurau je kak..hehe...

Oke la oke...dah malam ni..malas nak celoteh panjang2...ni aku hidangkan sedikit santapan gambar pizza yang sempat aku snap sebelum aku bakar ni....tapi maaf la korang ye...gambar pizza sesudah dibakar xsempat nak snap sebab ia telah habis dimakan dengan cepat,korang bayangkan la sendiri camner rupa pizza yang aku buat tu ada gaya pizza hut kat bandar selepas dibakar....hehehe....wlaaupon banyak...ia licin dengan sempurna...haha...oke la...selamat malam sahabat2 saya...tido dengan tenang,moga sentiasa dalam lindungan ilahi....amin....ni gambarnya....assalamualaikum....
ha sampai 3 loyang,tapi sume habis dengan cepat..

loyang kecil,menjadi tapi masih ada kecacatan lagi...

masih perlukan lebih kemahiran...comot..

yang ni dah malas nak tekan2...buat cam biasa je..hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan