Ahad, 14 Ogos 2011

~KENAPA DUNIA ISLAM SEMAKIN HANCUR???? ~

ASSALAMUALAIKUM SAHABAT.....:-(...

Dimulakan dengan lafaz basmalah......sedihnya untuk aku memulakan bicara kali ini...hemm..hati ku terasa hancur..pilu,sedih,marah..dan pelbagai lagi perasaan yang menerjah di kotak fikiranku ini...aku mengaku aku tidak sempurna sebagai seorang muslimah...tapi itu tidak bermakna aku lalai dalam tuntutanNYA...walaupun terkadang aku jujur mengatakan aku pernah melambat2kn solat...tapi aku tetap menunaikan suruhannNYA....

Tatakala umurku meningkau jauh...aku mula sedar yang aku perlu teguhkan iman dan tetapkan azam dalam diri agar tidak leka menunaikan kewajipanku sebagai muslim...YA ALLAH...tunjukkan la aku jalan kebenaranmu..berikanla aku hidayahMU..lapangkan la jiwaku dan tenteramkan la perasaanku...huuuuu...

Hai la manusia...bertaubatlah...jangan kau terus ingkar dan sesat dengan peganganmu...takutlah dikau pada tuhanMU...moga aku terus diberikan cahaya ilahi....insyaALLAH..AMIN.....ok sekarang kita lanjutkan perbicaraan kita dalam mahkamah ku (MAHKAMAH HIDAYAH)........

Sudah menjadi kelazimanku sejak dari dulu...selapas aku membaca sedikit ilmu dari pelbagai bentuk..baik dari buku..majalah,,internet dan sebagainya...aku pasti akan memberikan ruang pada mindaku untuk  menongkah dan mula mencari serba sedikit artikel dan pembacaan tentang hal dunia..tak kira ape pon..aku akan selongkar dari atas tanah hingga ke dasar tanah...

Mungkin aku tertarik dengan satu...ape aku nak panggil ek????emmm..satu..satu laman facebook..dimana laman tersebut mengumpulkan beratus2 manusia islam dari MALAYSIA DAN SINGAPURA yang telah menjebakkan diri mereka ke dalam dunia kafir...ramai anak2 berpelajaran tinggi yang telah hancur di tangan agama kristian..apakah sebabnya mereka manjadi seperti itu????..adakah kerana mereka kurang didikan agama dari ibu bapa???..kurang fahamkah mereka tentang ilmu yang guru2 sampaikan semasa di sekolah dulu???..entah la..aku takut memberi jawapan tentang soalanku ini...

Gambar2 yang mereka letak sebagai profil mereka sangat tidak aku gemari..malahan aku benci melihatnya..aku sedar aku tidak berhak menghakimi mereka..tapi aku juga punya perasaan sebagai seorang islam...di laman tersebut mereka dengan bijak dan beraninya menghina dan mengutuk2 ALLAH dan nabi MUHAMAD...diorang dengan bangganya menghenyak2 agama yang pernah mereka anuti sebagai agama yang suci lagi bersih...

Ape nak jadi dengan diorang ni ha???aku xpaham la..nape sume ni mesti jadi kat negara kita?????kenapa????...air zamzam yang kita minum bila ada saudara mara kita pergi ke haji..mereka boleh cakap air tu kotor...diorang boleh cakap air zamzam tu air campuran dari "air kencing unta dengan sperma keldai"...tolonglah..jangan hina agamaku sebegini teruk..YA ALLAH...pilunya hati hamba bila ada hambamu yang sesat menghina air zamzam ciptaan mu ini.....

Teguhkan la imanku YA ALLAH....aku tak tahan melihat dan mendengar cacian mereka terhadapmu YA ALLAH....bantulah mereka untuk kembali ke jalan yang engkau redhai...jangan terus kau hitamkan pandangan mereka dari agamaMU yang suci ini...aku marah sangat dengan korang..korang patut mati je kot...hidup pon buat tambah dosa je..nak buat ape???..huh!!!...

Satu lagi...korang jangan nak celupar sangat ea...nak caci maki ALLAH....korang sape nak tentukan ALLAH tu duduk kat mane..dia buat ape..hei!!!..tolong bukak mata korang dan otak korang yang hitam kerana air "holy water" yang korang kata sedap sangat tu..tanpa DIA..korang takkan hidup kat dunia ni taw tak..tanpa DIA alam ni takkan wujud..tanpa DIA korang takkan merasa hidup sebagai seorang islam dulu...sedarlah wahai manusia...aku sedih tengok korang jadi camni taw...bertaubatlah sebelum terlambat...

ALLAH itu maha Esa...hanya dia tuhanku...dia yang satu..tiada duanya...ALLAH xpernah marah dengan hambanya..dia sentiasa memaafkan dan menerima taubat hambanya..janganlah kalian mengotori lidah kalian hanya dengan cacian yang tidak akan merubah ape pon...jangan sampai satu masa nanti kalian mungkin akan terfikir...YA ALLAH...ape yang aku dah buat ni??kenapa aku murtad dari agamamu???kenapa jalan sesat yang aku pilih???..jika...kiamat telah tiba...tiada sesalan sebesar zarah pun yang mungkin akan kalian rasai...terimalah balasan dari NYA...kami disini..yang masih teguh dengan Islam...insyaALLAH....mendoakan kalian agar kalian bertaubat nasuha...taubatlah sebelum terlambat...jangan tunggu sampai "dajjal laknatullah" turun dan terus mengheret kalian ke lembah neraka "JAHANNAM".....

Hemm..penat otakku memikirkan tentang ini...aku tidak tujukan kepada siapa pun...tidak akan kusebut nama orang2 yang murtad ini...kerana..aku segan nak menyebutnya....nama Islam tapi agama?????SUBHANAALLAH....berikan kami cahaya MU...Hemmm mungkin sampai disini dahulu entriku untuk pagi ini...ada masa dan kelapangan...aku akan terus update...

~PELIHARALAH IMAN KAMI DAN TEGUHKANLAH IMAN KAMI DALAM MENUNTUT AGAMAMU YA ALLAH...~

*Tidurlah...jap lagi jam 4.30 pagi nak sahur...sahur taw...tunaikan kewajipan anda semua...mohon dipermudahkan jalan kami...AMIN....

~Salam ramadhan dan WASSALAM.....:-(...tiada daya untuk tersenyum..huhuhuuuuuuu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan