Selasa, 9 Ogos 2011

RESEPI APAM "ICE CREAM SODA" KU...

Malam ini ku rasakan kesunyian yang amat melampau...aku tidak tahu harus berbuat ape...pandang ke kanan salah..pandang ke kiri pon salah..ape yang perlu aku buat agar mendatangkan masalah..eh2 salah 2...agar mendatangkan faedah la mai...:-)...hemm..dari aku tido je...aku men game..asenye lebih baik aku share resepi kat cni..tol x???yela...walaupon xd orang yang tau aku ada blog n aku still xd member kt blog aku ni...sedihnyeeeer....huhuhu..orang len  sume dh ramai kawan..aku sorang pon xd...huhuhu...xpela...bg aku...blog ni bkn tok cri orang pon...yang penting tempat aku nak luah pape je yang ada kt dalam otak aku ni...ape kate "PUTRI"...yang penting kite enjoy!!!..hhehehe....dah la...malas nak celoteh panjang2...sekarang nak share resepi apam yang salu aku buat jual kat kedai...nak tengok silakan...xnk xpe....bismillahirrahmanirrahim....
Apam diatas hanya contoh,jika ada yang mahu membuat tempahan,sila email kan pada saya atau poskan sahaja komen anda.Tempahan hanya berlaku disekitar Taman Korrakyat dan yang berdekatan sahaja buat masa ini.Terima kasih.
BAHAN-BAHANNYA SI A  >

TELUR AYAM  - 3 BIJI
GULA PASIR/GULA KASTOR  -  2 CAWAN 
TEPUNG BLUE KEY  - 3 CAWAN 
OVELETTE  -1 SUDU 
ICE CREAM SODA  -  1 TIN 
VANILLA  - 1 TUTUP KECIL 
 
BAHAN-BAHANNYA SI B > 

>ACU KERTAS (XKIRA SAIZ APE PON,IKUT SUKE) 
>ACU APAM PLASTIK(XKIRA BENTUK APE PON) 
>TEMPAT PENGUKUS 
>PEWARNA MERAH,HIJAU.KUNING STAR BRAND

CARA-CARA MEMBUATNYA >  

1] Pukul telur,gula dan vanilla hingga betul2 kembang. 
2] Masukkan ovelette dan kacau hingga pekat.  
3] Kemudian tuangkan habis ice cream soda kedalam adunan. 
4] Akhir sekali,masukkan tepung blue key dan kacau hingga sebati. 
5] Lepas itu,bahagikan tepung tadi kepada 3 bahagian,setiap 1 bahagian  letakkan 1 warna yang berbeza. 
6] Masukkan tepung tadi kedalam acuan kertas yang telah diletakkan ke dalam acuan plastik tadi. 
7] Setelah siap,kukus tepung tadi kedalam tempat pengukus. 
8] Masak dan siap dihidangkan.  

                        ~SELAMAT MENCUBA SAHABAT~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan